Kundernes behov

Siden 2006 har jeg arbejdet med en række forløb, der har taget udgangspunkt i kundernes konkrete behov. Her er eksempler på sådanne behov:

  • Der skulle skabes flow i virksomhedens processer, fra salg over konstruktion til produktion.
  • En ukontrolleret vækst, der gav stress og manglende overblik, skulle styres.
  • Der var udfordringer i samarbejdet i ejerkredsen, der udgjorde virksomhedens ledelse.
  • Effektivitet og kvalitet i produktionen skulle forbedres.
  • Økonomiske udfordringer skulle håndteres. Både internt og over for banken.
  • Der skulle foretages et generationsskifte, hvor produktionschefen skulle overtage virksomheden.
  • Et andet generationsskifte skulle vurderes i forhold til børnenes mulighed for overtagelse.
  • En ejerleder følte sig alene om beslutninger, og savnede en sparringspartner.
  • En mellemleder, der var leder for første gang, skulle støttes og udvikles.
  • Stressede medarbejdere skulle støttes og komme tilbage på sporet.
  • Mistrivsel hos medarbejder skabte lav effektivitet.
  • Ejerleder havde behov for afklaring omkring virksomhedens strategi og retning.
  • Ny medarbejder skulle rekrutteres og startes op.